Google Shopping Annoncering

Med Google Shopping kan du markedsføre dine produkter
på Googles platform – med billede og pris

 

Vi kan tage os af den fulde opsætning af jeres annoncer,
justere bud, vedligeholde kampagnen og lave alle de fine små justeringer.

Vi hjælper med opsætning af produktfeeds, Google Merchant Center og alt der hører til.

 

google-shopping-a-2.png

Hvordan ser Google Shopping annoncer ud og hvad kan det bruges til?

Google Shopping egner sig til webshops der direkte sælger et eller flere produkter til kunden. Det må være både nye og brugte ting (stand skal selvfølgelig fremgå).

Det kan være unikke varer eller standardvarer som der findes mange forhandlere af.

Google Shopping egner sig ikke til ydelser, produkter som ikke er på lager endnu, må ikke bruges til rejser og ting som bryder Googles politikker i al almindelighed.

Den nemme version: hvis du må annoncere på dine varer nu uden de store problemer, og du kan vise kunden en pris, den valuta der handles i og varen er på lager – så kan sandsynligvis du også bruge Google Shopping.

 

Automatiseret levering – nemt for dig

Google Shopping kampagnen er i stor grad automatiseret når det er sat op. Du skal ikke sidde og tilføje søgeord (men du kan tilføje negative ord hvis du bliver vist for meget på noget du ikke ønsker). Du skal kun justere dit bud for produktet (eller hele produktkategorien) og så tager Google sig af resten. Du skal ikke engang lave en annonce.

Der er selvfølgelig vedligehold forbundet med det – bud skal justeres og salg ifht. forbrug skal overvåges, men det er meget mindre end fx. en stor og kompleks søgekampagne med skiftende annonceformater, annonceudvidelser, 3 klasser af søgeord mv.. Der er simpelthen færre bevægelige dele som har brug for en justering ugentligt og månedligt. Nemt!

Pro-Tip: Hvis du har Shopify eller WooCommerce er det lynhurtigt og nemt at komme i gan 

google-shopping-soeg-2.png

Spørgsmål og svar om Google Shopping

 

Hvordan virker Google Shopping?

Når Googles besøgende søger efter noget som Google mener er et produkt, viser de relevante produktannoncer. Relevansen findes b.la. i de oplysninger vi sender til Google om vores produkter, i det som hedder et "produktfeed".

Hvem kan bruge Google Shopping Annoncer?

De fleste webshops der sælger almindelige varer, som udover at følge Googles retningslinjer, er på lager og kan købes nu.

Hvad er produkt annoncer?

Google Shopping er Googles direkte produktannoncer. Her får du mulighed for at fremvise jeres produkter (mod betaling selvfølgelig), til relevante søgninger. Produkterne vises både i den almindelige søgeside, og på en decideret produktoversigt

Hvad må Google Shopping ikke bruges til?

Salg af ulovlige varer, forsøg på at sælge produkter som ikke er på lager eller ikke eksisterer.

Hvordan sender man et produktfeed?

Langt de fleste shop-systemer kan enten selv eller ved en lille tilføjelse lave et produktfeed, som kan bruges til at uploade til Google Merchant center. Her bliver produkterne gennemgået og godkendt til salg på Googles platform.

Det er selvfølgelig ikke alle varer der må sælges på Google Shopping. Google har nogle begrænsninger, såsom medicin, våben, “noget der er for godt til at være sandt”. Læs mere om detaljerne her.

Hvordan får Google vores produkter?

Google shopping virker ved at man sender sine produkter til dem, via et standardiseret format kaldet et produktfeed. Det er dybest set bare en computerfil med oplysninger om pris, stand, leveringstid, link til billede af produkt, varenummer osv.

Hvad koster det at få opsat Google Shopping?

Pris

Alt inklusive

Fra 999 kr

pr. måned
  • Sparring og rådgivning om valg
  • Opsætning af produktfeed
  • Gennemgang af produkter i Google Merchant Center
  • Opsætning af Shopping kampagne, produktkategorier og produktbud
  • Månedlig opfølgning og justering af bud og budgetter
  • Opsætning af annoncer
  • Identificering af negative søgeord (mindsker udgift pr. salg over tid)
  • Remarketing
  • Justering af mobilbud, annoncetidspunkter, besøgende mv.

Opsætning fra 3.495 kr

Forbrug på Google Ads betales separat

Hvorfor skal du vælge Maltes Marketing til at sætte dine Google Shopping kampagner op?

Erfaring: Vi har en bred erfaring med mange forskellige produkter, konkurrencesituationer og virksomhedsstørrelser
Laserfokuseret på resultater: Vi har 100% fokus på at dine annoncer skal give overskud
God kontakt: Vi er altid til at snakke med – og vil altid forsøge at give dig det bedste vi overhovedet kan
Kun når det virker: Hvis vi ikke kan hjælpe dig med at nå resultater – så er vi ærlige og siger det lige ud fra starten
Partner: Hos os er du ikke bare en kunde – men en fast samarbejdspartner. Vi indgår altid i dialog og forsøger at løse stort og småt sammen
Den lange bane: Vi er målrettede og langsigtede – Vi fokuserer altid på at løse opgaver så jeres markedsføring kan virke i dag, i morgen og langt ind i fremtiden
Ærlig og direkte: Vi er ikke bange for at sige vores mening og sige stop hvis vi mener tilgangen, løsningen eller værktøjet er det forkerte til jeres mål og ønsker.
Vi tager os af det: Månedlig justering, forbedring og optimering af annoncer
Fornyelse og forbedring: Løbende vedligeholdelse og tilføjelse af nye tiltag og opdateringer
Super Service: I kan både ringe og skrive med spørgsmål, forslag eller for en status

Erfaren ekspert og Google Partner

 
  • Vi har 10+ års erfaring med online markedsføring
  • Vi bruger selv samme værktøjer, som vi rådgiver i
  • Vi er certificerede af Google

google-partner-certification-2018-2019.png

Få hjælp til at opsætte Google Shopping 

Ring eller skriv og få en snak om jeres virksomhed og jeres behov – vi kan altid skræddersy en opsætning og evt. anden markedsføring til jeres virksomhed, så det er lige i skabet. 

Jeg ser frem til at høre fra dig!

Med venlig hilsen
Malte Lange
Stifter af Maltes Marketing

Kontakt os her

Hvorfor er Google Shopping hammergodt til salg af varer?

Shopping annoncerne kommer frem når Googles algoritme mener der er tale om en produktorienteret søgning – dvs. De mener at folk gerne vil købe om noget. Hvis din produkttekst indeholder søgeord som giver mening i forhold til det søgte, så kan dit produkt vises i en særskilt annonce fra Google Shopping. Det er altså billige klik ifht. Kolde søgninger på generelle emner, da kunden allerede er tættere på et køb (I forhold til en kunde som laver en mere interessebaseret søgning).

En anden fordel er at shopping annoncer kan vises sammen med almindelige Søgeannoncer. Det betyder at du, med en veloptimeret hjemmeside og en god søgekampagne og Google Shopping kampagne – kan fylde hele 3 pladser “above the fold” på en hjemmeside. Kort sagt: Kunden SER dig og din annonce og du får chancen for at overbevise dem om at de skal handle hos dig.

 

Hvad koster Google Shopping?

 

Det afhænger helt klart af konkurrencesituationen på dit produkt. Men du kan helt selv vælge budget pr. dag – fra 20 kr. om dagen og opefter.

Dine produkter vises på relevante søgninger, hvis der er mange andre relevante produkter til samme søgning er klikprisen høj. Hvis der er meget lav konkurrence er prisen lav. Men det er ikke det eneste der betyder noget!

Priserne fungerer som auktion, som på Google Søgeannoncering. Det bliver billigere desto mere populært dit produkt er, til at blive klikket på (CTR – Gennemkliksraten), samt om folk vælger at læse mere om produktet og faktisk købe det. Det handler for Google om at give folk det de ønsker og leder efter. Hvis dit produkt rammer rigtigt, bliver prisen billigere over tid.

Der afregnes som udgangspunkt pr. Klik. Budget pr. Dag kan sættes for at holde styr på forbrug over tid. Dette betales direkte til Google. Hvis du i forvejen har en Google Ads konto, afregnes sammen med resten af dine annoncer. Hvis du skal have en ny konto betales der i starten med betalingskort og når forbruget på Google Ads er højt nok, kan man skifte til bagudbetalt fakturering.

Vilkår

  • Forbrug på Google Ads betales separat af kunden
  • Vores betingelser godkendes ved samarbejde. Læs dem her
  • Alle priser er eks. moms
  • Arbejde der ønskes udført udover det aftalte, afregnes med timepris (aftales altid først)
  • Inkluderer ikke evt. programmørarbejde og opsætning af produktfeed ved egenudviklede systemer, hvor der ikke findes en standardiseret app eller plugin til at generere et produktfeed. Det kan ofte opsættes gratis eller for en meget lav pris med plugins/apps
  • Vi tager ikke ansvar for hvis jeres produkter ikke er godkendt til at blive vist på Google Shopping jvfr. Googles politikker. Vi garanterer heller ikke godkendelse på Googles vegne
  • Vi hjælper ikke med at forsøge at omgå Googles politikker eller på anden måde få godkendt produkter, som ikke må køre på Google Shopping