Facebook Evergreen Remarketing Flow

Genmarkedsføring til dine potentielle kunder der virker

Hvad gør du for at få dine website besøgende tilbage for at købe dine produkter/ydelser?

Der er mange måder at forsøge at sælge til kunder, som endnu ikke har besluttet sig for at købe og har bestilt på din shop eller kontaktet dig for et møde.

En super effektiv og varierende måde at forsøge at blive ved med at være top-of-mind, samt få lov at præsentere jeres ydelser er det der kaldes et evergreen remarketing flow.

 

flow-kampagne.jpg

Hvad er et Evergreen Remarketing Flow?

Bag de fancy ord gemmer der sig en simpel strategi: Tænk hvis du havde en automatiseret række af reklamer, der præsenterede det BEDSTE af det du tilbyder – både hvad du sælger og den viden du har, som alle dine potentielle kunder burde have. Tænk hvis den blev vist til alle dine hjemmeside besøgende, uanset om de kigger på dit site i dag, i morgen eller om et år?

Det er tanken bag flowet. Flowet er baseret på en Facebook pixel som indsamler data om dine besøgende, og ud fra de data sender en reklame til dem. Vi timer reklamerne til at komme efter hinanden fx. 5 dage kører den ene, 5 dage for den næste også så videre. Fordelen er at kunderne ikke bliver trætte af budskabet på samme måde.

Du kender selv den virksomhed har fået sat en annonce op der i 90 dage forsøger at vise den samme tekst og billede til dig – Efter en uge eller to ser du den ikke mere, eller endnu værre – du bliver træt af den og blokerer for reklamer for virksomheden. Av!

Hvad er pointen med Facebook evergreen flow?

Forestil dig en lidt mere sofistikeret kampagne, som i stedet for at forsøge at hamre et “flot” billede i halsen på kunden i månedsvis eller en profilvideo der vises hver eneste gang du åbner din Facebook eller checker Instagram stories at du henover fx. 30-90 dage hver dag får vist en lille snas, et lille tip, får lidt hjælp eller lærer mere om den virksomhed du har kigget på.

Idéen med et “evergreen” remarketing flow, er at lave en simpel og effektiv kampagne – som du kan vise til alle som har besøgt dit website. Uanset om de er på dit site i dag, i morgen eller om 6 måneder. Helt automatiseret.

Du kan præsentere det alle kunder har brug for at vide, for at tage en købsbeslutning. Du kan vise dine bedste cases/produkter/ydelser frem. Du kan lære din kunden noget, som de kan bruge i deres liv og husker dig for. Du kan skabe tillid med at vise dit arbejde frem. Kort sagt: Du laver en decideret kampagne og salgsarbejde skræddersyet og sendt til hvert enkelt lead som har vist interesse for dig. Og du skal ikke gøre noget manuelt arbejde overhovedet, når først "maskinen" er sat op. Opsætningen kan vi klare for dig.

Vi kan ovenikøbet frasortere nuværende og kommende kunder, så det kun er nye leads der får alle reklamerne præsenteret. Eller vi kan lave et helt andet flow til købere - hvis du fx. har en anden produktlinje du vil annoncere for.

 

facebook-evergreen-remarketing-flow-1-768x428.png

Hvordan kan et remarketing flow se ud?

Her er et udkast til hvordan et flow kan se ud.  Herunder finder du en case for en ydelsesvirksomhed der sælger til andre virksomheder og for en webshop der sælger til forbrugere. 

Hver af dem er opdelt i dage, så fx. Dag 1-4 viser vi kunden den første annonce, Dag 5-8 Viser vi den næste annonce osv. 

Og en lille kicker: Facebook giver mulighed for at vi kun viser annoncen en enkelt gang om dagen til hver person, så de ikke bliver trætte af dit budskab med 70 visninger pr. dag i deres news feed. Bum. 

Annoncerne opbygges med video, billeder, blogposts mv. 

remarketing-flow-visual.jpeg

Eksempler på flows

Efter virksomhedstype

Eksempel 1: Ydelser B2B

Du ved at det tager tid for kunden at beslutte sig og at det nemt kan tage 30 dage at tage en beslutning om at købe din type ydelse.

  • Dag 1-4: Du sælger benhårdt den ydelse de har kigget på, priser, call to actions – hele molevitten
  • Dag 5-8: Du viser en case/et showreel frem, hvor du viser hvordan du har hjulpet andre og skaber “social proof”
  • Dag 9-12: Du lærer kunden noget, som de kan bruge allerede i dag i deres forretning – fx. en instruktionsvideo eller et whitepaper på noget som kunden har brug for
  • Dag 13-16: Du fortæller om en særlig ydelse du kan tilbyde, og hvorfor folk skal handle med din virksomhed
  • Dag: 17-20: Du giver noget mere væk – som kundens faktisk kan bruge til noget. En guide, information, en gratis smagsprøve eller lign.
  • Dag 21-25: Præsentation af en supplerende ydelse I tilbyder
  • Dag: 26-30: Benhårdt salg – gå efter at få kunden i dialog. Kontakt os nu!

Eksempel 2: Webshop B2C

Du skal sælge, især sæsonvarer og ved kunden er følsom over pris.

  • Dag 1-4: Du viser det frem kunden har kigget på, sammen med jeres største USP’er
  • Dag 5-8: Tilbyd fx. gratis fragt til dem som ikke har fået købt endnu (eller en ekstra gave i kurven)
  • Dag: 9-12: Send noget sjovt, gratis, inspirerende eller lærerigt til kunden – få vist jeres profil frem, så de kan se hvad I står for
  • Dag 13-16: Præsentér mere af jeres produktkatalog, kategorier eller populære varer
  • Dag 56-60: Du sender en særlig rabatkode til kunden, som giver dem en ekstraordinær god pris (mere end 10%!) på hele dit sortiment (eller måske på noget specifikt som du tror kunden er interesseret i).
  • Dag 86-90: Mind kunden om at I findes og fortæl om noget der virkelig ligger jer på sinde..

Hvad opnår I med en Facebook Flow kampagne?

Her bare nogle eksempler på hvad I kunne få ud af det.

  • Viser kunden jeres produkt (markedsføring)
  • Viser jeres kundeservice og USP’er (markedsføring)
  • Viser kunden jeres supplerende produkter (mersalg)
  • Giver noget gratis og gør kunden klogere (skaber relation)
  • Viser cases/andre kunder frem (social proof)
  • Går efter at få salget (salg)
  • Viser kunden at de skal handle nu (Call-to-action)
  • Minder kunden om at I stadig findes (Top of mind)

 

Hvad er inkluderet i Facebook Remarketing Flow pakken?

Personlig kontakt: En samtale hvor vi taler om hvad I tilbyder og hvad der skal præsenteres for kunden
Annoncer: 6-10 forskellige annoncer der promoverer jeres ydelser og viden henover en periode i vælger – fx. fra dag 1 til dag 30 efter et besøg på jeres hjemmeside. Løbende fornyelse og udskiftning.
Hjælp: Rådgivning og sparring igennem hele processen
Kontrol: Vi skriver et udkast til alle annoncer, og I godkender indhold før det bliver sendt ud i verden :)
Teknik: Hjælp til installation af Facebook Pixel og sporing
Kontooprettelse: Oprettelse af annoncekonto og en Facebook Business Konto (hvis I ikke har en)
Facebook Page: Hjælp til at starte en Facebook side (bruges som afsender af jeres annoncer)
Vi tager os af det: Månedlig justering, forbedring og optimering af annoncer
Fornyelse og forbedring: Løbende vedligeholdelse og tilføjelse af nye tiltag og opdateringer
Budget: Vi sætter et budget på Facebook som passer jer
Super Service: I kan både ringe og skrive med spørgsmål og forslag til flowet - i al den tid vi samarbejder

Vilkår

  • Forbrug på Facebook Ads betales seperat
  • Vores betingelser gælder alle samarbejder. Læs dem her

Få opsat et Facebook Remarketing Flow 

Ring eller skriv og få en snak om jeres virksomhed og jeres behov – vi kan altid skræddersy Remarketing Flowet til jeres virksomhed, så det er lige i skabet. Vi kan også kombinere det med månedlige tilbud til jeres besøgende, planlagte posts og hvad I ellers kan finde på, der ville være godt for jer og jeres kunder. 

Jeg ser frem til at høre fra dig!

Med venlig hilsen
Malte Lange
Stifter af Maltes Marketing

Kontakt os her