Lær hvordan du kan bruge dit online marketing budget bedre

 

I den her artikel vil du lære om hvordan du kan optimere brugen af dine markedsføringskroner. Hvis din online markedsføringsstrategi i dag består af at booste på Facebook og ikke så meget andet, så kunne der godt være nogle andre ting du kunne tilføje, som kunne være perfekte til at få mere ud af dit markedsføringsbudget. 

Hvis du sælger produkter online, så er det første du bør sætte op en remarketing-kampagne. Altså, en kampagne som viser de produkter folk har kigget på, men ikke har købt, når de f.eks. er på Facebook. Det er relativt nemt at sætte op og man laver det dynamisk, således at reklamen automatisk viser det rigtige produkt de har været inde og kigge på.

Man skal altså ikke sætte en annonce op for hvert eneste produkt, men man kan få reklame til at vise det produkt som den enkelte bruger har været inde og kigge på. Det er super effektivt og vi plejer at sige at det måske kan hjælpe med cirka 30% salgsforøgelse, blot ved at tilføje det. Det er ikke så dårligt.

 

Kombiner dine annoncer med remarketing

Hvis der simpelthen ikke er nok mennesker som kigger på hvad det er du har at tilbyde, så bør du nok kigge efter en metode til hvordan du får flere mennesker ind i toppen af tragten. Det vil sige, hvordan dy får nogen til at kigge på hvad det faktisk er du tilbyder. For eksempel, kunne det være søgeannoncer på Google, ved at folk leder efter dit produkt eller din ydelse, og så simpelthen vise annoncer til dem. Det kan også være at du skal lave annoncer til de helt rigtige mennesker eller virksomheder, hvis du er mere B2B-orienteret, på LinkedIn. På den måde får du vist dit budskab til de rigtige mennesker.

Hvis du kombinerer denne teknik med remarketing, altså at gensende budskabet eller sende andre budskaber til de samme mennesker, så får du sat gang i en proces. De besøgende kigger på din hjemmeside, men det er ikke sikkert at de kontakter dig. Så prøver vi at fange dem igen ved hjælp af remarketing og så får vi som regel noget mere ud af vores markedsføringsbudget end hvis vi kun gjorde det ene eller det andet. Prøv både at overveje hvad kan du gøre for at få flere mennesker ind og kigge på tilbud, eller det du arbejder med, og se så hvad der skal til for at overbevise dem om at du er den rigtige løsning.

Hvis du f.eks. ikke sælger produkter, men noget som der kunne være en længere overvejelsestid på, så skal du være klar over at det godt kan tage tid og tillid fra kunden. Hvis du tilbyder et større systemskifte eller noget dyrt og højere prissat rådgivning, så kræver det nemlig ekstra overvejelse inden man springer ud i det. I de tilfælde, der giver remarketing rigtig god mening. Der kan vi skræddersy forskellige budskaber til at følge op på den information du har fået. Hvis du sælger en eller anden form for ydelse, f.eks. noget med en høj timepris eller giver tilbud på en større opgave, så er det en rigtig god idé at supplere det med en annonce.

På denne måde kan du få fortalt hvad det er du laver, hvorfor du er anderledes end konkurrenterne, hvordan prissætningen hænger sammen, og alt andet kunden skal vide for at kunne forstå virksomheden – og dermed vælge netop dig. Du kan også supplere det med at vise andre ydelser du tilbyder, som også kan hjælpe med den udfordring kunderne står med.

Du skal altid kigge efter de største huller i din marketing. Hvor ligger udfordringen henne? Er det at få flere mennesker ind og kigge? Hvis der er ingen mennesker overhovedet på din hjemmeside, så er det nok dér du skal starte. Hvis du har en masse folk der kigger og får lidt salg, men godt kunne tænke dig noget mere omsætning på det der i forvejen kommer, så er det måske retargeting der skal skrues op. 

Få optimeret din hjemmeside

Hele kernen ligger i det rum som kommer efter søgetrafikken og før remarketing. Det er din landingsside. Hvis du kan gøre din landingsside inde på din hjemmeside bedre og mere beskrivende, og måske være bedre til at forklare hvorfor du er anderledes, så er det nemmere at overbevise kunden om, at de skal vælge dig. Hvis det ikke kun er pris som dit marked er interesseret i, så ligger der et optimeringsarbejde i at få vist bedre indhold til de mennesker der kommer og kigger i forvejen.

Lad os sige at du allerede har fået maksimeret hvor meget trafik du overhovedet kan få ind ved søgeannoncer, LinkedIn-annoncering og alt andet, så der kommer mange besøgende ind og kigger hver dag. Så skal du overveje den forskel det kan gøre hvis din hjemmeside bliver gjort 10% bedre, 50% bedre, eller endnu mere. Det vil netop give flere kunder i sidste ende, fordi at de besøgende bliver eksponeret for bedre budskaber.

Hvis du så samtidig kan koble remarketing på og få fortalt endnu mere om hvad det er du kan og hvad det er du tilbyder, så har du en endnu større chance for at få solgt til dem. Det vil sige, at med den samme mængde trafik kan du sælge eksponentielt meget mere hvis du både får forbedret hvad det er for et budskab der vises, og hvordan du følger op på kunderne.

Hvis du ikke har maksimeret hvor mange der kommer ind og kigger, så ligger der først lidt fodarbejde i dét. Jeg vil gerne komme med forslag til hvordan du kan gøre det i din virksomhed. Det er helt gratis. Du skal bare gå ind på maltesmarketing.dk/plan og så vil jeg lave en markedsføringsplan til dig, som kan fortælle lidt mere om hvordan du skal gøre det. Skal du være på Facebook? Skal du bruge tid på LinkedIn, eller måske komme i gang med GoogleAds?

Er der overhovedet noget at hente i dét? Er der noget der kan optimeres?

Jeg plejer at lave en komplet gennemgang af det mine kunder gør i forvejen, og så finde den strategi jeg synes kan give de bedste resultater. Så får du en egentlig plan i hånden, udleveret af mig, som du kan gå videre med.

Du kan enten vælge at implementere den selv, eller du kan selvfølgelig få mig til at hjælpe dig med det. Kontakt mig hvis det kunne have din interesse.

Det vigtigste du kan tage med fra denne artikel er, at du altid skal kigge efter det største hul i din markedsføring. Skal der flere kunder ned i tragten? Skal du optimere den hjemmeside de lander på, eller få fulgt op og sørge for at du er i kundernes bevidsthed når de skal købe dit produkt eller ydelse? Du skal især huske at overveje om dit produkt eller ydelse kræver en længere beslutningsproces, for så giver remarketing rigtig god mening. Det handler både om at sætte det op på den korte bane, men også få det automatiseret, så folk bliver mindet om hvad du tilbyder.

Det var mine råd for i dag. Jeg håber at du kan bruge det til noget. Hvis du vil have noget hjælp til online markedsføring, så har jeg en e-bog du kan hente gratis her

0 kommentarer

Der er endnu ingen kommentarer. Vær den første til at skrive en!